Het jonge onlinemarketingbureau, Higuita Amsterdam, heeft een aantal grote afbeeldingen gemaakt voor een ziektekostenverzekeraar. Nu waren deze foto’s gekozen bij een Amerikaans stockbureau, zodat de artsen en verpleegkundigen niet in de in Nederland gebruikelijke bedrijfskleding afgebeeld waren. Nico Hermans PhotoGraphix heeft de beeldbewerking verzorgd door de kleding naar Nederlandse maatstaven aan te passen. Leuk werk om te doen en het grootste compliment dat ik kan krijgen is als niemand ziet dat ik er iets aan gedaan heb.




Wij zijn in contact gekomen met Nico Hermans Photographix omdat Santesa het merk Dr. van der Hoog in 2008 heeft overgenomen. Nico Hermans was tot die tijd de ‘huisfotograaf’ van Dr. van der Hoog. Santesa werkte op dat moment met een andere fotograaf uit Weesp. Nico kreeg van ons de gelegenheid zijn portfolio aan ons te tonen.
Nico heeft voor ons werk gedaan en hij is niet zomaar een fotograaf. Hij denkt mee over hoe de beelden (niet alleen qua uiterlijk!!) gebruikt gaan worden en past daar waar nodig zijn proces op aan. Zo kan hij meedenken in bestandsnamen en formaten waarbij hij je leven als webshop eigenaar makkelijker maakt. En hij is proactief. Niet als buzzword maar hij informeert geregeld of er nog zaken anders moeten of dat je als klant nog OK bent met de timing. Hij heeft een faire prijs voor gewoon goede diensten. Aanrader dus.
Ik ken Nico al zeker 15 jaar vanwege diverse industriële fotografie opdrachten. Zijn vakmanschap was steeds overtuigend maar juist de capaciteit om mee te denken over vormgeving en toepassing maakt het samenwerken met Nico zo prettig.
Ik heb Nico Hermans tientallen jaren geleden voor het eerst ontmoet en sindsdien
Nico Hermans komt al een aantal jaren bij IHC Hytech in Raamsdonksveer waar hij diverse projecten prachtig in beeld heeft gebracht.