Nico Hermans PhotoGraphix, bedrijfsfotografie en beeldbewerking

Nico Hermans PhotoGraphix in Breda is een full service fotostudio voor industriële en reclamefotografie, technische, architectuur- en interieurfotografie en digitale beeldbewerking. Eigenaar is Nico Hermans. Vanuit zijn fotostudio in Breda werkt hij sinds 1981 aan fotoprojecten voor de zakelijke markt. Nico heeft zijn studio op drie pijlers gebouwd:

Met zijn uitgebreide technische en creatieve kennis biedt Nico een onderscheidende meerwaarde aan zijn klanten. Servicegerichtheid en marktgericht denken staan bij hem centraal. Door zijn enorme ervaring in tal van markten en een uitgebreid netwerk van visuele en marketingspecialisten kunt u hem voor iedere zakelijk foto-opdracht inschakelen.

De specialismen van Nico Hermans PhotoGraphix:

  • Industriële en reclamefotografie
  • Productfotografie in de studio en op locatie
  • Fotografie voor alle zakelijke media
  • Digitale beeldbewerking
  • Bedrijfsreportages
  • Zakelijke exterieur- en interieurfotografie
  • Portretfotografie voor zakelijk gebruik

Nico Hermans aan het woord

Geschiedenis

‘Na mijn studie aan de School voor Fotografie en Fototechniek in Den Haag ben ik in 1981 gestart met Nico Hermans Fotografie, een studio voor industriële en reclamefotografie. De studio breidde zich uit, waardoor er grotere producties aangenomen konden worden. Deze werden afgewerkt in de eigen doka’s voor filmontwikkeling en zwart-wit- en kleurafdrukken. Deze laatste zijn weer de deur uitgegaan toen analoge fotografie en technieken werden vervangen door digitale fotografie en beeldbewerking op computers. Daarmee veranderde er ook veel aan de werkzaamheden. Nu kon ik eindelijk een eindproduct aan mijn klanten leveren, waarbij ik veel meer mogelijkheden ter beschikking kreeg. Niet alleen kon ik nu sneller leveren, maar ik kon de beelden helemaal aanpassen aan de wensen van mijn klant of zelfs beelden leveren van producten die nog in ontwikkeling waren. En dat paste goed bij mijn visie op zakelijke fotografie. Zakelijke foto’s moeten namelijk niet alleen mooi zijn, maar ook een commercieel doel dienen.’

Onderscheidende industriële en reclamefotografie

‘Ik ben bijzonder geïnteresseerd in het productieproces en mag dan ook graag bij een ander in de keuken kijken. Door mijn werk kom ik vaak in aanraking met de nieuwste ontwikkelingen binnen de markten van mijn klanten. Mijn fotografie levert een meerwaarde op voor hun marketingactiviteiten. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe ontwikkelingen binnen de fotografie, maar ook naar andere vormen van beeldcultuur, zodat ik deze kennis kan inzetten voor mijn werk. Ik ga regelmatig naar vakbeurzen en bezoek vaak musea en galeries. Dit omdat overal inspiratie voor mijn vak te vinden is. Daarnaast ben ik zeer geïnteresseerd in ontwikkelingen in de maatschappij die samenhangen met de moderne beeldcultuur. De hedendaagse maatschappij is steeds meer beeldgericht.  Mensen zoeken en kiezen een product of dienst steeds vaker op basis van foto’s en uitstraling. Daarbij nemen zoekmachines zoals Google en het internet in het algemeen een prominente plaats in. Tegelijk blijven publicaties in diverse gedrukte media van onschatbare waarde.